dcim100mediadji 0597.jpg

Ahojte fanúšikovia dobrodružstva a karavanov! Radi by sme vám predstavili našu dovolenkovú expedíciu po dvoch európskych klenotoch – francúzskej Korzike a talianskej Sardínii. Táto dovolenka sa pre nás dá považovať za TOP udalosť sezóny 2023 a ak máte aj vy v pláne naozaj poriadnu dovolenku s karavanom, môžeme ju len a len odporučiť.

Zo Žiliny až na Korziku

Naše dobrodružstvo začalo v pondelok 4.9., kedy sme o jednej poobede vyštartovali zo Žiliny a nabrali smer Livorno v Taliansku. Po rannom príchode do Livorna sme si trošku oddýchli a užili deň v tomto malebnom prístavnom meste. Večer sme s našim karavanom  zamierili do prístavu a nalodili sa na trajekt. O 20:30 sme sa sa ocitli vo Francúzsku a vylodili sa v Bastii na Korzike.

Naša cesta viedla cez strmé kopce hore-dole a po približne dvoch hodinách jazdy a 75km sme dorazili do oblasti Corbara kde sme mali naplánované stráviť 2 dni v kempe La Bodri. Oblasť Corbara, kde tento kemp leží, je rajom pre každého milovníka prírody a určite ju odporúčame vidieť naživo.

fotka č.1 kemp la bodri

Korzický raj

La Bodri je kemp s prístupom k jednej z najkrajších pláží na Korzike s jemným bielym pieskom. Tú sme si však užili až poobede, pretože sme sa najskôr rozhodli ráno na bicykloch navštíviť mestečko L’ile-Rousse a zažili sme tradičnú atmosféru oblasti Corbara, ktorá ešte stále nie je preplnená turistami.

fotka č. 2 llle rousse

Nasledujúci deň sme sa vydali do malebného mesta na kopci – Pigna. Tam sme objavili tradičné remeselné dielne Korziky, a tiež krásne výhľady na okolie.

fotka č. 3 pigna

Následne sme pokračovali do starobylého mestečka Calvi, ktoré nás uchvátilo svojou krásou a históriou. Rozhodne odporúčame vidieť stredovekú citadelu, ktorá sa tu nachádza. Pri meste Calvi sa nachádza aj pláž s rovnakým názvom – Calvi. Je to jedna z najčistejších zátok na svete a piesok je tu na dĺžku 6 kilometrov ako jemná múka. V tejto lokalite sme sa rozhodli na jednu noc prespať v kempe La Pinede. Od Calvi je pešo vzdialená približne 15 -20 minút po pláži.

Na ďalší deň sme nabrali smer hlavné mesto Korziky – Ajaccio. Toto mesto je zaujímavé aj preto, lebo je to rodisko známeho Napoleona Bonaparte. Cesta tam nás viedla cez canyon Les Calangues, čo je naozaj nádherná scénická cesta cez kamenné útesy. Odporúčame ju absolvovať každému milovníkovi zážitkov na cestách. Približne 140 kilometrov dlhá cesta nám zabrala dokopy 5 hodín cesty, keďže bola úzka a kľukatá s veľa stúpaním a klesaním. Rozhodne stojí za to.

Po návšteve rodiska Napoleona sme sa vydali smerom do mesta Bonifacio, kde nás už čakal ďalší trajekt, ktorý nás doviezol opäť do Talianska, na ostrov Sardíniu.

Sardínske zážitky

Na Sardíniu sme sa trajektom presunuli pomerne dosť rýchlo a vylodili sme sa v Santa Teresa Gallura. Naša cesta pokračovala po západnom pobreží Sardínie, kde sme zamierili do dedinky Castelsadro. Tu sme prespali v kempe La Foce z ktorého kvality sme však zostali dosť sklamaný a neodporúčame ho. Castelsardo je však rozhodne jedna z najkrajších dediniek v celom Taliansku s pastelovými domami stúpajúcimi do kopca.

Tu sme zažili kombináciu kultúry v Castelsardo a relaxu na plážach Spiaggia di Mugoni a Baja dellle Ninfe. Pláže sú tu naozaj krásne ale na našu smolu bolo že bol pekný víkend a boli pomerne dosť plné domácich. Následne sme si našli kemp Laguna Blu pri mestečku Alghero kde sú zachovalé stredoveké hradby a bolo nám tu dosť príjemne.

fotka č. 9 castelsardo

Na druhý deň sme sa vydali smerom ďalej na juh, kde sme navštívili ďalšie farebné mestečko Bosa a objavili históriu tohto mestečka a hrad Malaspina.

Po prechádzke sme sa vydali na viac na juh Sardínie do Cagliari cez ktoré sme iba prešli (vrátime sa tu) a skončili sme v Costa Rei kempingu Village Tiliguerte. Kemp bol skvelý – veľa tieňa a pri kempe krásne pláže.

Po dvoch dňoch sme sa presunuli do kempingu Cala Ginepro, čo bol taktiež pekný kemp na pláži s trochu trávy z mora.

fotka č. 15 cala ginepro

Športové aktivity na Sardínií

Nasledoval presun do Porto Pollo kempingu Isola dei Gabbiani kde sme strávili štyri dni a na pláne bol windsurfing a kiteboarding. Nakoľko nám však nefúkalo, tak sme zvolili výlet na bicykli a na ďalší deň sme sa vybrali na celodenný výlet na člne po okolitých ostrovoch Spargi, Maddalena, Caprera Razzoli (prenájom 6 metrového člnu s 40ps motorom vyšiel na 220€ a dá sa objednať priamo v kempe na recepcii). Pri prevzatí člnu nebolo treba žiaden preukaz proste nič. Uchvátila nás tu krásna príroda a čisté priezračné more. Šnorchlovanie tu bolo to najkrajšie, čo sme zažili na Sardínii. Tento výlet rozhodne odporúčame každému.

Späť na Korziku

Po dňoch relaxu a výletov sme sa presunuli trajektom späť na Korziku (jej východná časť). Cesta nás zaviedla do Porto-Vecchio – prístavné mestečko s prístupom k niektorým z najkrajších pláži na svete. My sme si vybrali pláž Palombaggia, kde na nás čakal jemný biely piesok s červenými útesmi a veľkými mohutnými borovicami. Pobrežie pláže je čisté upravené sú tu aj reštaurácie a bary (ceny orientačne takto: šalát 15€, palacinka 7€, Aperol 9€). Parkovali sme len 50 metrov od pláže na Stellplatz Il-Pini (cena bola na 24 hodín iba 10€). Vybavenie bolo tiež bohaté a sprchy, WC a kamper servis boli za 5€ poplatok.

Záver našej cesty

Na pláži Palombaggia bolo krásne, ale čas nás začal pomaličky tlačiť a tak sme po 3 dňoch nabrali smer Bastia. Po ceste sme ešte prespali v kempe Marína d Aleria a ráno sme vyrazili na trajekt smer Livorno. Vylodili sme sa stredu večer a pokračovali sme priamo smer Rakúsko do kempu Podersdorf am See kde sme nakoniec zostali tri noci. Pozreli sme si na bicykloch okolitú prírodu, zažili ešte zber hrozna a ochutnávku vín a taktiež si konečne poriadne užili windsurfing.

Celú túto 23 dní trvajúcu cestu /precestovaných približne 3900 km) sme absolvovali bez pripojenia na elektrickú energiu, nakoľko máme na našich karavanoch v Karavan365 solárne panely, ktoré krásne priebežne dobíjajú, aj keď sme 3-4 dni stáli na jednom mieste bez dodatočného pripojenia. Taktiež doplnenie plynu nebolo vôbec potrebné. 11 kg fľaša plynu nám bez problémov vydržala počas celej cesty a to nám nonstop išla chladnička na plyn a priebežne sme na plyne aj varili.

Sumár cesty a náklady

16.9.- 17.9.    Golfi di Sogno, 27€
17.9.- 19.9.   Parking I Pini, 24€
19.9. – 20.9. Marina d Aleria, 27€
Sardínia – Taliansko8.9. – 9.9.      La Foce (neodporúčame)
9.9. – 10.9     Laguna Blu , 46€
10.9 –  12.9.  Tiliguerta, 50€
12.9. – 13.9.  Cala Ginepro, 31€
13.9. – 16.9.  Isola dei Gabbiani Porto Polo, 79€
Rakúsko20.9. – 24.9. Podersdorf, 138€
Spolu708€

Sumár všetko (bez stravy)

• Trajekty: 600€
  • Kempy: 708€
  • Nafta: 800€
  • Mýto: 74€
  • Čln (požičanie): 250€
  • Spolu: 2432€

Vodu sme si kupovali balenú v balíkoch 6x2l. Cenovo stálo takéto balenie všade okolo 3-4€, Na oboch ostrovoch sú všade predajne Spar a Lidl, v ktorých sa dá pohodlne nakupovať a parkovať pred nimi.

Ak plánujete takúto cestu, určite vám odporúčame využiť appky camping.info a park4night, ktoré nám veľmi pomohli pri plánovaní.

Dúfame, že vás náš príbeh inšpiroval a možno sa aj vy vydáte na podobné dobrodružstvo!

Neváhajte nás kedykoľvek kontaktovať na emailovej adrese info@karavan365.sk alebo na telefónnom čísle +421 903 529 183. Karavan si pred jazdou môžete bezplatne vyskúšať na testovacej jazde v okolí nášho parkingu v Žiline.

Želáme veľa šťastných kilometrov, karavanisti!